Veelgestelde vragen
Hier vind je de meest gestelde vragen en antwoorden. Staat jouw vraag er niet tussen?
Neem contact met ons op!
Algemeen
Elk appartement heeft op de begane grond een eigen berging, voor bijvoorbeeld uw fiets.
• Rondom het gebouw en in de wijk is er vrije parkeergelegenheid, u krijgt geen parkeerplaats toegewezen.
Het appartement wordt kaal opgeleverd inclusief keuken, badkamer en toilet. De huurder is verantwoordelijk voor het stofferen van de woning. Er dient hierbij rekening te worden gehouden met de vloerverwarming in het gehuurde
We slaan uw gegevens op. We verstrekken uw gegevens niet aan derden en vernietigen ze zodra u zich uitschrijft.
U huurt voor minimaal 1 jaar vanaf de ingangsdatum van de huurovereenkomst. Daarna is de huurovereenkomst te beëindigen per de eerste van de volgende maand. Daarbij geldt een opzegtermijn van 1 kalendermaand
Het is helaas niet toegestaan om de appartementen te huren met woningdelers. Er wordt enkel verhuurd aan alleenstaande, samenwonenden en gezinnen.
De appartementen worden 1 oktober 2022 opgeleverd. Er kunnen onvoorziene omstandigheden optreden die de bouw vertragen. Hierbij kun je denken aan weersomstandigheden zoals harde wind of vorst, maar ook het aanleveren van afbouwmateriaal. Wilt u graag weten wanneer de verhuur start? Blijf dan op de hoogte via deze pagina.
Huurder is voor de appartementen in de sociale sector verplicht een huisvestigingsvergunning aan te vragen bij de gemeente. De kosten voor het aanvragen van een vergunning zijn voor rekening van de huurder.
U kunt voor de appartementen in de sociale sector huurtoeslag aanvragen, echter hangt dit nog altijd af van uw eigen inkomen en kale huur van het appartement.
Inschrijven kan tot 22 augustus 2022. Na deze periode zullen alle dossiers worden beoordeeld. U ontvangt van ons nader bericht per e-mail of u voor de bezichtiging zal worden uitgenodigd. Na de bezichtiging zullen wij u binnen 7 werkdagen laten weten of er een woning aan u is toegewezen. Alleen compleet ingevulde inschrijfformulieren inclusief alle gevraagde bijlagen zullen in behandeling worden genomen.
Aan de hand van inkomenseis, woningvoorkeuren, beschikbaarheid, volledigheid van uw dossier en finale credit check worden de woningen toegewezen aan de beste passende kandidaat. Bij gelijkwaardige kandidaten op een woning, gaan wij een lotingsysteem toepassen.
Wegens de extra risico’s die een garantstelling met zich meebrengt is dit helaas niet mogelijk. Het is van belang dat de huurder(s) zelf voldoen aan de inkomensrichtlijnen. Het inkomen van de eventuele partner telt hierbij voor 100% mee.
Om in aanmerking te komen voor een woning dient u minimaal 3 keer de totaalhuur aan bruto-inkomen te verdienen. Tevens dient u te beschikken over een vast dienstverband (minimaal 12 maanden)
De verwachte oplevering is aan het einde van het vierde kwartaal van 2022. Er kunnen onvoorziene omstandigheden plaatsvinden die de bouw kunnen vertragen. Wilt u graag weten wanneer de verhuur start? Blijf dan op de hoogte via deze pagina.
Na inschrijving wordt uw dossier beoordeeld op inkomen. Voldoet u aan die vereisten dan zult u een uitnodiging van ons ontvangen voor de bezichtiging.
U kunt via de button bovenaan de pagina uw inschrijving starten. Hiermee maakt u een eigen klantdossier aan. Binnen deze beveiligde digitale verhuuromgeving neemt u vervolgens een aantal stappen om in aanmerking te komen voor een appartement.
U hoeft geen inschrijfkosten te betalen. Voor het ondertekenen van de huurovereenkomst dient de eerste maand huur en de eventuele borg te zijn overgemaakt via een bankoverschrijving
Algemeen:
– Een duidelijk leesbare kleurenkopie van een geldige identiteitskaart of paspoort (voor- & achterzijde) volgens de richtlijnen van de
Rijksoverheid.
– Uittreksel Basisregistratie Personen met Adreshistorie (verkrijgbaar bij de gemeente waar u staat ingeschreven, niet ouder dan 1 maand)
– Echtscheidingsconvenant (indien u gescheiden bent, i.v.m. extra inkomsten of uitgaven)
Loondienst onbepaalde tijd:
– Overzicht arbeidsverleden van UWV (uw gewaarmerkte verzekeringsbericht inclusief arbeidsverleden en loongegevens)
– Werkgeversverklaring niet ouder is dan 3 maanden.
– Kopie laatste salarisstrook en kopie laatste bankafschrift laatste salarisstorting, waarbij uw bankrekeningnummer en salarisstorting
zichtbaar zijn.
– Bankafschrift van de bankrekening waarvan de huur zal worden betaald waarbij de tenaamstelling zichtbaar is.
Loondienst bepaalde tijd:
– Overzicht arbeidsverleden van UWV (uw gewaarmerkte verzekeringsbericht inclusief arbeidsverleden en loongegevens)
– Werkgeversverklaring niet ouder is dan 3 maanden.
– Kopie laatste salarisstrook en kopie laatste bankafschrift laatste salarisstorting, waarbij uw bankrekeningnummer en salarisstorting
zichtbaar zijn.
– Bankafschrift van de bankrekening waarvan de huur zal worden betaald waarbij de tenaamstelling zichtbaar is.
Ondernemer:
– Bewijs inschrijving Kamer van Koophandel (niet ouder dan 1 maand)
– Accountantsrapporten van de afgelopen twee jaar (getekend door uw accountant of boekhouder)
– Kopie laatste aangifte inkomsten-/vennootschapsbelasting
– Kopie bankafschrift zakelijke rekening (niet ouder dan 1 maand)
– Kopie bankpas zakelijke rekening
– Bankafschrift van de bankrekening waarvan de huur zal worden betaald waarbij de tenaamstelling zichtbaar is.
U kunt zich via onze inschrijfpagina inschrijven voor het appartement naar keuze. U kunt het aanbod bekijken via het menu boven de pagina.